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    “Because the night belongs to lovers, because the night belongs to us.”

    By admin | November 7, 2012

    In KINO – German Film No:95 begann Ron Holloways Bericht zur Berlinale 2009 wie folgt:

    Asked whether the Berlinale has fostered an image as a “political” film festival, Christoph Schlingensief, the German jury member at the 59th Berlin International Film Festival (5-15 February 2009), stated frankly: “A competition entry here scarcely stands a chance otherwise.” Schlingensief, a highly motivated political filmmaker in his own right, hit the nail right on the head. You only have to look back at the past Golden Bear winners. In 2007, the Grand Prix went to Wang Quan’an’s fiction-documentary Tu ya de hun shi (Tuya’s Marriage) (China). Set in rural Mongolia, Tuya’s Marriage mirrored the plight of nomadic shepherds whose way of life is threatened by the government’s misguided plans to move them to urban shelters.

    Am 3. November 2012 gab es zur Eröffnung des Christoph Schlingensief Archivs in der Akademie der Künste am Hanseatenweg einen Abend für Christoph Schlingensief. Freunde von Christoph trafen sich, – unter ihnen Wim Wenders, Volker Schloendorff, Patti Smith – um des Schöpfers von Filmen, Texten, Ideen und seiner so leidenschaftlichen Entwürfen zu gedenken. Sicher wäre Ron auch dabei gewesen. Die Akademie war knallvoll. Martin Eder las aus Ich weiß, ich war’s von Christoph Schlingensief, herausgegeben von Aino Laberenz. Wir sahen u. a. die Filme – oder Ausschnitte aus – Menu Total und Egomania und auf Monitoren gab es u. a. Christoph Schlingensief – Die Piloten von Cordula Kablitz-Post und von Frieder Schlaich den Interviewfilm Christoph Schlingensief und seine Filme.

    Patti Smith beschenkte uns mit dem Lied: “Because the night belongs to lovers, because the night belongs to us.” Anschließend sangen wir das Lied alle gemeinsam – für Christoph und für Ron.

    P.S: Wie Christoph Schlingensief hatte auch Ron Holloway noch Werke in Arbeit, die er nicht mehr vollenden konnte. Siehe KINO – German Film No: 93, Seite 34 – Alexei Gherman – Documentary Work-in-Progress by Ron Holloway. Gherman hatte das Material bereits gesehen und hatte sein O.K. gegeben. Raissa Fomina wollte mit den Rechten helfen.

    Auch ein Buch über Cannes war in Planung.

    Topics: German Film, International Reports, Misc. | Comments Off on “Because the night belongs to lovers, because the night belongs to us.”

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